Kako probuditi spavalicu da ne zakasni u školu?

    Evo još jedna nedelja veče i ja se u miru pripremam za narednu nedelju. Kao i obično raspored je ludački: škola, vrtić, ručak, park, domaći, užina, sport, aktivnosti, odlazak kod lekara, rođendani, druženje, gosti...sve je skoro već isplanirano, a zadati tempo je u fazonu - ma kakav oktopod ovo ni vanzemaljac ne može da stigne i postigne! 

A da bi nedelja krenula normalno, bez nervoze i napetosti, trebalo bi i sva jutra da su dobro isplanirana. I da počnu motivišući, i na vreme. Ali, kako probuditi školarca? Potrebna mi je sva jutarnja energija da ga nateram da ustane iz kreveta. 

17 puta "ustani" +  7 puta "idi u kupatilo" + 3 puta "obuci se" + 25 puta "žvaći" + 6 puta "operi zube" + 4 puta "spakuj ranac"...i ode nam energija već ujutru. 

O čemu se tu radi?


Potreba za snom kod dece starije od 7 godina  je drugačija od manje dece, ali i odraslih. Unutrašnji sat u organizmu im govori da legnu kasnije uveče u krevet i da spavaju duže ujutru. Krenula sam da primenjujem ove tehnike, jednu po jednu, i za kratko vreme uspela da odlazak u školu posane rutinska priprema. Desi se da ga podsetim šta dalje i ubrzam neku radnju, ali nema više sto-puta-ponavljanja. Sad ima vremena i crtani da podgleda. 

Povratak u budućnost


Klasična igra sa vremenom: umesto da navijem sat u "minut do 12" kada krene jurnjava po kući i trka za vremenom, namestim alarm da svira njegovu omiljenu muziku 15 minuta pre vremena. 

Dati mu dobar razlog da ustane


Hrana kao motivator - deca u ovom uzrastu nemaju problem sa apetitom. Potkupila sam ga sa mirisom topog čaja i omiljenog keksa ili kroasanom koji ga čeka za doručak. Bebeći sladak doručak - čokolino i kuglice sa mlekom, nisu loš food podsticaji za jednog ozbiljnog školarca. 


Napraviti atmosferu odgovornosti


Objasnila sam mojoj spavalici da je dovoljno porastao da sam ustane i da ću ga zvati ujutru samo jednom. I onda sam se držala toga danima – u nadi da će biti oduševljen nezavisnošću koju mu nudim. U suprotnom - moraće da nauči kako da se nosi sa posledicama. I bilo je par dana kašnjenja i moj stidljivi prvenac je morao da prevali preko usta "izvinite što sam zakasnio" što mu je bila najveća kazna. 

A kada dođe vikend i moja spavalica pređe u dvocifren sat, dozvolim mu maksimum 10,30h, kako ne bismo od ponedeljka učili sve ponovo. 

A ovde pročitajte kako staviti dete u 9 u krevet pročitajte.


Pratite nove tekstove i na Facebooku.



0 коментара :

Post a Comment