Šta raditi sa aktivnim detetom po ovom hladnom vremenu?


Imam tu "sreću" da su mi oba deteta - dečaci i to veoma aktivni dečaci. U stanu od sedamdesetak kvadrata nemoguće je napraviti sobu za igru i odvojiti se od buke. To je već postao san. Da, san. Stalna ometanja su postala normalna pojava i prosto je teško i zamisliti kako bih mogla bilo šta da uradim bez "Mama, mama..." pa  šta god dalje izgovorili. 


Tu sad nastupamo mi roditelji, koji treba da znaju organizovati decu, a da to nisu uvek mirne igre, knjige, kocke i crtaći. Ponekad je to stvarno nemoguće, ali evo nekoliko primera koji su meni i mojim klincima pomogli da tu ogromnu količinu energije preusmerimo od trčanja po stanu, skakanja po krevetima, vike, čikanja i plača u zajedničke igre, radost i smeh. 


- Prvo i osnovno su svakodnevne aktivnosti u parku! Bez obira na vreme, ne zaboravite to pravilo. Tobogani, ljuljaške, klackalice, penjalice su pravi fitnes centri za decu. 



- Deca vole velike površine. To je jedan od načina da osete slobodu, a najbolji način da se umore.





- Morala sam dozvoliti loptu i kod kuće, jer moji momci obožavaju igre sa loptom. To su one manje i mekane lopte idealne za dobacivanje, kotrljanje i ubacivanje u koš.




- Lopta sa ušima za skakanje je dobra i za prevrtanje dece. Na taj način dete se isteže, vežba koordinaciju pokreta i dočekivanje na ruke.



- Igra prepreka – postavite razne predmete po podu i kauču i napravite put po kome dete treba da prođe ne dodirnuvši nijedan predmet.



Sa 2 godine dete već možete učiti osnovnim pravilima nekog sporta i uvežbavati ih. Kad savlada osnovna pravila, pređite na ostala.



- U društvu je zabavnije i lakše – dete će biti aktivnije ako ima vršnjaka sa kojim će se igrati.





- Uz muziku je lepše i mirnije – pustite muziku i dete će “vežbati” sa više volje i uživanja.



- Budite kreativni – svaki predmet može poslužiti za igru, a svaka igračka može promeniti namenu. Lopta u jednom momentu može biti odličan instrument za gađanje kule od kocaka, a varjača može biti dobar teniski reket!



Vodite dete u igraonice, prave vežbaonice za mališane. Ne plašite se virusa, oni su ionako svuda oko nas.



- Upišite dete na neku aktivnost. Plivanje, kapuera i školice sporta su odlični za manju decu, ekipni sportovi za stariju. 



Cilj nam je izmoriti protivnika, zar ne?






Ako sam uspela da vam dam barem jedan predlog za ovaj hladan dan, pratite me i na Facebook stranici. 




0 коментара :

Post a Comment