20 stvari zbog kojih ne treba da nas grize savest




Moglo bi da se nađe i preko 200 stvari zbog kojih ne traba da nas muči krivica, ali onda bi se osećale krivo što nam nikad nije krivo! 

Od kako sam postala mama svakog dana se trudim da sve uradim kako treba: kuća čista, ručak na kašiku, organizovano vreme za dete - za edukaciju, za slobodne aktivnosti, za maženje, deca čista, naspavana, uvek sita. 


Trudim se da na svaki "Mama" poziv odgovorim spremno ili pak da preduhitrim te pozive nutkanjem i tutkanjem. E, to se zove organizovanost!

Malo je reći da je to oterećujuće. Tek kreneš na put roditeljstva, sleduju ti ili griža savesti ili osude ili u najbolju ruku - opušteni stav, a onda shvatiš da moraš prihvatiti neka druga pravila. Da li će ti biti bolje, na nama je da odlučimo. A sigurno je da će biti lakše. U redu je kad to na vreme uvidimo, zbog sebe, zbog bebe. 

Zadovoljna mama = zadovoljno dete. Činjenica. 

Ovu listu sam napravila skupljajući je od mama iz parkića i ona samo pokazuje neke primere kojih ne treba da se stidimo:


1. Želim da ostanem kući sa bebom umesto super provoda na koji su me pozvale drugarice.

2. Jedva čekam da se vratim na posao. Umorila sam se od dece i kuće.

3. Mrzim muža s vremena na vreme. Da, to je veoma dozvoljeno. 



4. I dalje ne želim da vodim ljubav, iako je prošlo osam nedelja od porođaja. 

5. Ne čitam bajke i ne pevam detetu uspavanke onoliko koliko to stručnjaci preporučuju.

6. Uvodim mlečnu formulu odmah po izlasku iz porodilišta, jer mislim da mi je beba gladna.

7. Dajem mlečnu formulu umesto da podojim bebu u bilo kojoj situaciji. Osude, osude, osude...ovde su one najgore! Uradi ono što misliš da je najbolje za oboje.

8. Lažem druge mame da mi se dete ne budi noću. Ili lažem sebe?

9. Ne beležim sve momente u “Radosnici”.

10. Uopšte i ne pišem ništa u “Radosnici”.

11. Kažem bakama “odlična ideja, probaću” za savet koji mi nude, a uopšte nemam nameru da ga primenim.



12. Kažem suprugu da idem na kontrolu kod lekara, a zapravo idem na masažu, u šetnju, u trenutke "slobodnih misli".

13. Trošim novac na kozmetičara i frizera umesto da kupujem stvari za bebu koje joj realno i nisu potrebne.

14. Odbijam poziv druge mame za druženje, jer mi ne prija njeno društvo i teme za razgovor.


15. Osećam se zadovoljno kad primetim da moja beba priča kao da ima 3 godine, a vršnjak iz parka još ne zna ni da priča. Isto važi i za motoričke sposobnosti. Moja deca su stvarno rano počela da hodaju, trče, penju se na tobogan, nešto voze, ali razlog nije neki talenat, već sam ih ja sama na to podsticala, učila, ohrabrivala, za neke stvari verovatno i prerano.

16. Puštam crtani film detetu jer želim da se našminkam, zbog majstora koji dolazi da popravi mašinu za veš. Puštam crtani kad želim da odmorim. Puštam crtani kad hoću da mislim, sama sa sobom.

17. Želim da provedem sama ceo dan! I još dva ako bih mogla.

18. Idem kod mojih svaki vikend, jer znam da ću tamo moći da se odmorim. Naravno i da će mi mama spremiti omiljenu hranu.

19. Spavam i kad spava beba... iako već ima 11 meseci.

20. Vozim kući dete sa punom pelenom, jer ako stanem može se desiti da će mi popustiti bešika. 




Onokad stujardesa pokazuje da prvo stavimo masku sebi, a onda detetu. 

E, to sam htela sve vreme da napišem. 

#uživajumomentu








0 коментара :

Post a Comment