Beskvasni hleb od 4 vrste brašna





Za hleb iz snova, a to je po svim pravilima - hrono hleb, mi je bilo potrebno godinu i po dana, puno ljubavi i strpljenja, ne zato što nijedan recept nije bio pravi, već zbog toga što svakom receptu dajem svoj lični pečat. 

Ne ponosim se time da sve novo što pokušavam da napravim u kuhinji nikad ne radim po direktivama iz recepta, već pokušavam da unesem nešto svoje. Ta lična nota često dovodi do toga da ukućani ne žele da probaju moj specijalitet i da sam često ja jedini kunić za isprobavanje sopstvenih eksperimenata. 

To važi za prebacivanje na zdrav način ishrane. Prvo sam ja bila na redu, kako bih se dovoljno dobro uvežbala da bi i svi ostali krenuli da konzumiraju moju kuhinju. Iako su oni tvrdi orasi, malo po malo uspevam da ih ubedim da probaju zdrave ukuse. I deca i odrasli na teži način prihvataju hranu koja nije došla iz fabrike, navikavanjem na one slatke ukuse, koji te prosto navuku da ih jedeš sve više. 

Nekad se desi da moje kulinarsko eksperimentisanje uspe i da se recept "primi" tako da postaje redovan na našem kućnom meniju.




To je imalo praksu i u primeru hrono hleba, domaćeg, bez kvasca, aditiva i od raznih žitarica. Za dobar hrono hleb važno je koju vrstu brašna upotrebljavate, ali je možda isto tako važna i priprema. 

Pročitajte još: Mojih prvih godinu dana na hrono ishrani


Već neko vreme pšenicu ne koristim. Izbačena je iz kuće. Ponekad se provuče neki keks, ali brašno ne kupujem. Spelta, iako je glutenska žitarica, mnogo manje smeta organizmu koji nije intolerantan na gluten. Ona daje rastresitost testu. Još uvek nisam počela sama da meljem brašno, ali sam spoznala da postoje proizvođači koji imaju kvalitetnija brašna. Takođe, jednom sam kupila mešavinu brašna za hleb - i nikad više. Najviše volim sama da kombinujem, te sam slučajnim i instinktivnim braškombinovanjem i došla do ove razmere za savršen hrono hleb. Da pređemo na stvar: savršen hleb koji sam napravila sadrži laneno, susamovo brašno, speltino i ovseno, ali rogač je taj koji je dao posebnuu notu

200 g integralnog speltinog brašna
100 g ovsenog brašna
50 g lanenog brašna
50 g susamovog brašna

Dodatni sastojci:

kesica praška za pecivo
kašičica morske soli
2 kašike rogača 
400 ml kisele vode
malo limuna
5 kašika maslinovog ulja
semenke po želji.

Priprema

Način pravljenja je ujedno kvalitetniji i zdraviji način za pripremu žitarica. Žitarice je potrebno natopiti i pustiti da se fermentišu. Hrono hleb pripremajte dan - dva unapred. Smireno i polako. 


Jedno veče braškombinujte i posolite. Sutra ujutru dodajte kiselu vodu i premažite sa dve kašike ulja. Uveče, sat vremena pre pečenja u smesu dodajte prašak za pecivo, limunov sok i dodajte još tri kašike ulja. Staviti susam i ostale semenke, kako u smesu, tako i na koricu hleba. Peći u kalupu na 200 stepeni, sat vremena. Kad je gotovo, izvaditi hleb na rešetkastu podlogu, uvijenog u krpu. Ujutru je vaš hrono hleb spreman za doručak. 


Probajte i vi da sanjate doručak! Prijatno!


4 comments :

  1. Zanimljiva kombinacija sa rogacem. Jel za laneno i susamovo mogu samo da sameljem lan i susam? Tj. lan vec imam samleven.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeste draga, rogač je dao poseban ukus. Ja sam u ovom receptu koristila kupovno laneno i susamovo brašno, ali ne vidim razlog zašto ne bi moglo mleveno, štaviše, sigurno da je kvalitetnije i svežije. Javi kako ti se dopada. Hvala :3

      Delete
  2. Mi u kući imamo onaj rogač u prahu(BioŠpajz-ov),nekako mi te 2 kašike zvuče mnogo-kakav je to poseban ukus za hleb koji bi trebalo da bude neutralan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Znate one banana hlebove? Što ne znaš da li je kolač ili hleb? Takav čudan ukus, samo što je rogač umesto banane. Ako niste sigurni, probajte sa jednom kašikom, čisto da osetite taj šmek. Javite kako vam se dopada! Hvala!

      Delete