Napravite sladoled za 5 minuta - bez jaja i bez glutena



Koja je vaša prva asocijacija kad se spomene leto? Moja je - sladoled. I to domaći sladoled. Svake godine pronalazim recepte za home made sladolede, a ove godine moj favorit je sladoled koji se pravi za 5 minuta i to od samo jednog sastojka, bez jaja i bez glutena.

Pošto su deca inače nepoverljiva prema home made poslasticama i radije naginju ka prehrambenim, protiv kojih se svim silama borim, morala sam napraviti sladoled koji je na prvom mestu dovoljno sladak. 

Dodatni uslovi koji jedan sladoled u kućnoj režiji treba da ispunjava, a koji ovaj recept ima:


  • Ovo je zdravija varijanta poslastice.
  • Ne sadrži puno šećera. 
  • Brzo i lako se priprema.
  • Ne zahteva puno namirnica.
  • Brzo menja stanje iz tečnog u smrznuto.
  • Prilagodljiv je i za druge ukuse. 
  • Deca ga obožavaju.

U početku sam bila skeptik, ali ubrzo sam postala fanatik koji svakodnevno isprobava recepte od ove namirnice sa što manje šećera. I znate šta, prošla sam test! Deca ga jedu i ne veruju da je to mama napravila!

Glavni sastojak ovog sladoleda je kondenzovano mleko. Ono je veoma ukusno i može da se pije bez dodataka ili jede kašičicom ukoliko je dovoljno gusto, a sama gustina zavisi od količine šećera i dužine kuvanja mleka. Najjednostavnija varijanta je da kupite mleko koje je već zaslađeno. 

Međutim, ja sam htela da izbegnem tu enormnu kolilinu šećera koncentrisanu na jednom mestu, pa sam našla nezaslađeno kondenzovano mleko. Ono je poprilično ređe, ali ostavlja mi mogućnost kontole zaslađivača. Zbog toga sam morala da prokuvam par minuta kako bih se tečnost progustila. 

Dodala sam 2 ravne kašike nerafisanog šećera, pa je mleko dobilo karamel boju. Nisam verovala da će mi recept uspeti, pa nisam napravila fotografije pripreme, ali tu je fotka krajnjeg proizvoda: 




Sladoled bez jaja i bez glutena


Sastojci: 

400 grama nezaslađenog kondenzovanog mleka (limenka je 376 ml ili 400g)

2 kašike nerafinisanog šećera (ili 2 kašike meda, javorovog ili agavinog sirupa)

500 grama jagoda (ili bilo kod drugog voća ili arome)


Druge varijante sladoleda od jedne namirnice:


U kondenzovano mleko dodate slatku pavlaku, kefir ili jogurt. Na taj način dobija se veća količina sladoleda, a i sladoled ima manje iglica. 

Od aroma birajte: cimet, vanilu, čokoladu, voće, seckane bademe, lešnik....ma šta god poželite.

I da...prijatno! Uživajte i napunite zamrzivač na vreme kako biste uživali u ovoj poslastici po najvećim vrućinama!

Podelite sa mnom utiske i na Facebook stranici, a ja ću sa vama i druge zdrave recepte.





0 коментара :

Post a Comment