Hleba i sna od Deda Mraza




Nekako u ovoj trci sa vremenom često zaboravljamo šta je to što istinski treba deci, pa kad dođe vreme za paketić od Deda Mraza, u panici pokušavamo da ispunimo svaku željicu koju nam dete saopšti, čak iako su one uglavnom samo odraz jednog trenutka.

U takvim ludorijama bila sam u stanju da kupujem igračke vredne jednog produženog vikenda za celu porodicu ne bi li novogodišnje praznike učinila magičnim. A šta je magija u svakom porodičnom prazniku - nego vreme koje provodimo zajedno. Međutim u razmišljanju da li ćemo sve stići do novogodišnje noći, kao da je apokalipsa - zaboravljamo šta je to što je stvarno važno.



Ove godine me moj stariji sin (8) zaprepastio željom za paketić. Poželeo je džak, visine mlađeg dvogodišnjeg brata, pun bombona, 4 flaše Coca-cole i 4 flaše Fante!!!Ja sam na sve to okrenula glavu, u sebi opsovala i skinula kapu marketing stručnjaku što je spojio Coca - colu i Deda Mraza, a onda se upitala da li je sve u redu sa mojim detetom?! Očekivala sam sonije, wijeve, igračke sa reklama, tablete... U njegovom uzrastu pravila sam spiskove mesicama unapred. 



Šta su želje, a šta je potreba? Gde se izgubila želja za igračkama kada dete želi samo zabranjeno voće? 


Ono što znam da je najpotrebnije svakom detetu su zdrava hrana i dobar san. A oko toga se prilično svađamo ovih dana. Ideja da su slatkiši i sokovi must (!), a pekara najpoželjnija hrana, u našoj porodici su poslednjih godina nezamislivi, jer već dve godine pripremam zdrave, bezglutenske obroke zbog mog malog alergičara, za sebe - hrono, pa su pripreme oko hrane, od nabavke namirnica do spremanja obroka, bazirane na zdravoj ishrani. Za njega starijeg je to postalo opterećujuće, što je dovelo do odbijanja svega što je od tog glutenfree brašna , pirinčanog i ovsenog mleka.


Najvažnije što deci možemo da poklonimo su zdrave higijenske i nutritivne navike. Na nama je da kontrolišemo te slatkiše, sokiće i grickalice. 

I tu je krenula ideja za odvikavanje





Prvo - jedine sokove koje će kod kuće moći da piju su hand made. Dobro je da svi vole jabuku i pomorandžu, a šargarepa, cvekla, limun i đumbir mogu da prođu kao skriveni sastojci.



Drugo - počeću sa pravljenjem slatkiša koji će biti popodnevna užina i jedini slatki zalogajčić. To će biti neki brzi mafini, puding, griz, koh...nešto što smo odavno zaboravili pored onih navlakuša od preukusnih prehrambenih slatkiša. Pravim svakome posebno od dozvoljenh namirnica. To je ono što sam dužna da učinim za decu. Da ih u ovom svetu GMO-a, sve češćih alergija, alfatoksina, E brojeva, zgušnjivača i boja naučim na drugačije. Ukoliko se sada taj mali organizam koliko - toliko zaštiti od te hemije, dete ima bolju osnovu za predstavu o sebi zdravijem.




E, san… To je ovih večeri kod nas postalo povuci - potegni, pa u krevet! Deca u tom uzrastu, kreću u izbegavanje spavanja pre 22h, jer zaboga, oni su sad veliki. 

Kako uvežbati dete da zaspi pre 9?


Za početak promene te navikeradićemo na animaciji uz neku društvenu igru, knjigu. Ono što zasigurno znam je da je današnjoj deci potrebna knjiga! Ekran i zračenje su postaju najbolji način za zabavno otuđivanje od ljudi i realnosti, pa smo i mi roditelji zaboravili kako je uzeti list papira u ruke i čitati. A magija oko novogodišnjih praznika će ove godine biti isključivo u tagovima # porodica na okupu, dobra home made hrana, gosti i mi u gostima, društvene igre, odmor i spavanje. Para i histerije oko velikih poklona neće biti. Obećavam.



Sad kad sam utvrdila šta deci zapravo treba - neka mi u pomoć oko nabavke paketića pritekne lično ON, gospodin Deda, da ne bih pogrešila i opet sebi kupila neku svetleću transformišuću igračku koja peva visoko C!

Umerenost u svemu je ono što nam je najpotrebnije oko novogodišnjih praznika!


Družimo se i na Facebooku.








0 коментара :

Post a Comment